Jul 2, 2009

Orang Minyak Gay

Jarum menunjukkan jam 12.45 pagi. Tiba-tiba ringtone ‘three door down’ memecah kesunyian bilik aku. Skrin di telefon tertera nama, Sinar Kak Yue, terus aku menjawab panggilan...

Aku: Haluuuuuu...hah awat?
Kak Yue: Saje jer, tengah wat p.
Aku: Hmmm...kitaorang baru lepas mandi, tadikan main futsal, penat nieh...awatnya nieh, Kak Yue dah mandi lom...heheh
Kak Yue: Tadi Kak Nita call saya, dia cakap informer dia gtau Orang Minyak nak mengganas kat Seksyen 7 malam nie.
Aku: Hah!! Biar betul. Ish..betulke nieh. Manala Kak Nita dapat cite2 mcm nie. Kak Yue nie janganla wat kitaorg takut nieh.
Kak Yue: Sayapun takut nieh, dahla dok sorang kat tingkat bawah nie...Ntahla
Aku: Apa2 jela Kak yue nie...(Kemudian kami terus mematikan panggilan dengan hati yang tidak sedap atas rumors yang dibawa oleh Kak Nita...heh)

Tiba-tiba 10 minit kemudian satu mesej masuk...tet..tet..Arthur membalas mesejku sejam kemudiannya,..sebelum itu mengajaknya lepak selepas kitaorg habis main futsal..

Arthur: Ala, hp dalam beg..masi lepak? Tadi time nak hantar faizul tiba2 pulak dia bawa p makan kat area 13
Aku: Yeke..kitaorg dh siap mandi sudah. Apala, bg msg sorgpun tak respon. Arthur betulke orang minyak nak mengganas kt seksyen 7 malm nie
Arthur: Orang Minyak?Orang Utan kot..he2..Nie dongeng ke mitos?he2...
Aku: Ntah, Kak Yue cal kitaorg tadi cakap, kak nita gtau informer dia cal gtau org myk nak kacau Sek 7 malam nie..Heh, tws kitaorg takot
Arthur: Tapi apa kena-mengena denganko? Ko kan tinggal kat Padang Jawa Rangers..he2..
Aku: Ntah a. Kitaorg xsdp ati do. W/pun dok kat Pdg Jawa Rangers, berhampiran Sek 7. Nampaknya kitaorg memerlukan bantuan power rangers Arthur. BERTUKAR!
Arthur:Aku tak dapat bayangkan ko bertuka, mcmna jadinya..hik3
Aku: Ceh, bukan aku bertuka, ko bertuka..huhu..ko jaga2 a wey, ko dok Sek 7, Mana tau Orang Minyak tue gay, habis a ko, Aie n Wandy...Muahaha..
Arthur:Kami tiga orang, dia sorang. Dia la yang habis..he2..mitos zaman moden ja tu..abaikan..he2..
Aku: Baiklah cikgu Arthur! Kitaorg mula-mula jer seram. Huhuhu..K wey nite. Janganko tido peluk Wandy sudah..hahaha..
Arthur:Ish, mana ada cikgu lagi..he2..Orait, jgn risaula. Anggap ja org minyak tu gay, memang tak masuk punya rumah kamu..he2..

No comments:

Post a Comment