Sep 9, 2009

Kenyataan penuh dengan penafian

Entah…Cahaya jadi celaru dengan kenyataan yang dibuat oleh rakan-rakan berlainan jantina dengannya. Entah….Cahaya jadi geram dengan kenyataan penuh dengan penafian.

Bagi Cahaya mengapa perlu mengaku ‘single’ jika hati sudah berpunya. Kabarkan saja pada rakan-rakanmu yang kamu sudah punya pasangan. Kalau dimaklumkan, kamu rasa reputasi kamu akan menurun dan tidak boleh mengorat wanita lain?

Entah...Cahaya juga tidak faham jika insan itu diakui sebagai rakan tapi kamu mengeluarkan ayat-ayat manja ketika berbual atau berbalas SMS dengannya.’I Love You and Miss You Too, Darling.’ Tidakkah terlintas ada ‘sesuatu’ berlaku dalam perhubungan yang dinyatakan sebagai kawan itu.

Mengapa perlu dinafikan? Mengapa perlu mengakui sekadar rakan?Sekiranya ada sesuatu dalam perhubungan yang terjalin atas dakwaan sekadar rakan, mengapa perlu berbohong.
Perkara seperti ini membuatkan Cahaya menjadi bosan. Hidup penuh dengan penafian. Sekiranya wujud sesuatu dalam perhubungan itu, Cahaya doakan kebahagian, Cuma satu pinta Cahaya jangan berbohong!

No comments:

Post a Comment