Apr 8, 2009

Ampunkan Aku Ya Tuhanku

Semuanya akan hilang
Semuanya akan pergi meninggalkan diriku

Waktu terhenti tidak aku sedari
Bagaimana hendak aku ulang ke masa lalu

Segala yang ada akan kembali padaNya
Bila waktunya telah dipanggil
Hanya amal dan sepi menemani aku

Di saat itu aku mula memikirkan kembali
Setiap langkah, perbuatanku di atas muka bumi
Tiada gunanya lagi buatku untuk menyesali

Waktu itu mulutku dikunci
Tiba masanya tangan, kakiku bersuara
Aku sudah tidak mampu berbuat apa-apa

......................................................................................

Tuhanku
Aku sesungguhnya jahil
Maafkanlah aku

Aku sering lupa akan dirimu
Aku sering ingkari laranganmu walau sedar ataupun tidak
Ampunkanlah segala dosaku

Tuhanku
Betapaku alpa
Kau pimpinlah diri ini
Sesungguhnya aku mendambakan cintamu

Aku takut kepadaMu
Aku berjanji kepadaMu tetapi kemudian aku ingkari
Ampunkanlah aku Ya Allah

Tuhanku
Aku lemah
Kau tunjukkanlah aku ke jalan yang lurus

Sesungguhnya aku tidak layak menghuni syurgaMu
Tapi aku tak sanggup ke NerakaMu
Mogaku kan selamat dunia akhirat
Seperti Rasul dan Sahabat

Bersama teman-teman seangkatan menghadiri ESQ 165 Angkatan 29

p/s- ingatkan aku wahai teman sekiranya aku alfa...

2 comments:

  1. amin.

    ko sama tinggi ngan kak aida. hahah.

    ReplyDelete
  2. amin...
    besarkan matamu, aku membongkokkan diriku, merendah diri ketika dibumi..wahahaha...

    ReplyDelete