May 6, 2009

Aku Meningkat Dewasa


Selamat ulangtahun….

Tanggal 6 mei 1984 aku dilahirkan ke dunia jam 11.05 minit pagi (kalau tidak silap) di Hospital Besar Ipoh. Usiaku semakin meningkat, alhamdulilah Allah SWT masih memberiku peluang untuk bernafas dan melihat dunia ini.

Aku tidak mahu meminta banyak, cukup aku bahagia di dunia dan akhirat, cukup sekiranya aku dapat membahagiakan kedua ibu bapaku, cukup aku dapat membahagiakan abang dan kak nyahku dan cukup sekiranya teman-teman senang tika bersama aku. Itu saja tidak lebih dari itu.

Ketika ini aku memanjatkan kesyukuran kerana masih punya teman yang bisa aku percaya dan berkongsi kisah duka dan gembira. Moga mereka akan terus menjadi temanku dan terus mendokongku di kala susah dan senang.

Buat Mak dan Ayah terima kasih kerana membesarkan diriku dan mendidik anakmu ini. Segala yang buruk datangnya dari diri ini, sesungguhnya tanpa mereka aku tak bisa melihat bulan dan matahari. Sayangnya aku kepada mereka tidak dapat digambarkan. Buat Abang dan Kak Nyah kasih sayang yang tidak terhingga buat mereka yang sentiasa membentuk adikmu yang agak keras kepala ini.

Buat teman-temanku, sesungguhnya aku begitu sayang sama kamu semua dan terima kasih kerana menjadi teman yang aku boleh percayai. Jangan sesekali musnahkan kepercayaan ini....

Buat kak wan, dirimu sudahku anggap seperti kakak. Terima kasih kerana bisa mendengar keluhan hati ini dan memberi nasihat. Sedikitpun aku tidak pernah ragu kepadamu. Dirimu benar-benar memahami sifat dan caraku. Bagiku hanya engkau memahami diriku ini di pejabat.

Azraie (abg chaq) & Cuzi temanku. Walaupun persahabatan terjalin tahun ini, mereka teman aku melepak dan meluahkan masalah tika keliru dan berserabut. Aie sudahku anggap seperti abang yang menjadi rujukan dan untuk mendapatkan nasihat. Walaupun gila-gila dan kelucahan sedikit tapi nasihat yang diberikan boleh pakai. Hekhe..Cuzi teman senasibku, kami akan berkongsi apa jua masalah tentang nasib yang tidak menyebelahi kami nie...hehe...

Buat housemate aku, Connie, Salwa dan Susan, kamulah teman serumah terbaik buatku. Dan bagi menjawab soalan mulut jahat mengenai bahagiakah kami , sesungguhnya aku bahagia punya teman rumah seperti kamu yang tidak pernah berpura-pura. Sentiasa berbincang, bertoleransi dan penting sentiasa ketawa di kala melepak sambil menonton televisyen

Buat sahabat baikku Intan Ismawati walaupun kita semakin jauh namun persahabatan kita tidak pernah terputus. Walaupun sudah jarang bertemu namun jalinan kasih sayang itu masih utuh terbina. Setiap suka duka dikongsi bersama. Segala masalah kita dikongsi dan kita akan mencuri masa berjumpa walau sesibuk manapun.Bagiku dirimu teman terbaik buatku. Aku sentiasa mendoakan yang terbaik buatmu.

Tidak lupa buat teman sejatiku ZOTAS, walaupun masing-masing sudah membawa halatuju tetapi kenangan bersama tidak dilupakan. Buat teman-teman rapatku sejak dibangku sekolah, fazuli, usop, ayoi, ere, kamal, farid, botak (maaf jika ada nama yang lupa disebut) kamu adalah teman-temanku yang membesar bersama-sama dan terbaik. Akhir sekali Mets yang selalu bawa makanan buatku, ur the best....(",).

3 comments:

  1. Hazahku Sayang,
    Happy 25th Birthday.
    May Allah SWT bless you with lots of happiness, good health and wealth in the upcmoing years.
    Thank you for being my best friend.
    I love you like so much.
    Please stay where you are.
    You're born gorgeous oke.
    :)

    ReplyDelete
  2. thanks intan...hikhikhik(",)

    ReplyDelete
  3. Erm nasib baik aku selalu bawak fuds, kalu tak mmg takde dl, list langsung..ala..ala..jers..
    heheheh...thanks beb masukkan aku dlm list kawan2 ko gak..ahaks!

    ReplyDelete