May 28, 2009

Kutemukan cinta di situ....

Tiba-tiba hatiku berdebar sejurus menatap matanya, terus terdetik dihati ’inikah yang dikatakan cinta pandang pertama.’ Apa yang aku tahu mengenai cinta? Sesungguhnya aku begitu naif tentang cinta...itu yang pasti.

Jantungku berdegup laju, bibirku terkunci rapat setiap kali terserempak dengannya. Aku begitu ingin menatapnya tetapi setiap kali bertemunya aku menjadi kaget.

Seperti adanya arus elektrik yang mengalir, aku menjadi kejang, aku menjadi buntu, aku menjadi pemalu, seperti jasad lain sudah menguasai diriku.

Oh tuhan, uniknya perasaan ini yang diciptakan olehMu. Tidak pernah ku merasa terawang-awangan sebegini, desiran ombak seolah mengalunkan lagu-lagu cinta ke telingaku.....

Ku amati lagu-lagu itu, seolah-olah bermunajat cinta kepadaku....aku terus dibuai mimpi bersama-sama dewa cinta, (”,), huhuhuhu

No comments:

Post a Comment