Jun 24, 2009

Brek!!!

Hari ini demi memenuhi spesifikasi maklumat untuk story yang masih di dalam proses, aku menjadikan kereta aku sebagai bahan kajian. Jadi akupun melalui lorong sukarela buat mereka yang ingin memeriksa kenderaan sama ada memenuhi piawaian Puspakom atau tidak.

Namun, berlaku insiden benar-benar memalukan dan menunjukkan sebenarnya perempuan nie hanya tahu bawa kereta saja. Akupun tergolong dalam kumpulan itu…
Ketika pemeriksaan suspension dilakukan, aku dibenarkan melihat sendiri bawah kereta, dari situlah terserlah kebodohan aku tentang kereta...heh

Rais: Dari sini kita boleh lihat brek berfungsi atau tidak dan tiada welding berlaku. Bahagian depan kita guna break disc dan belakang break drum
Aku: Wokey….kete saya ada brek belakang ek, ingatkan takde. Break belakang kat mana ek?
Rais: Yang awak tekan kat depan tue untuk brek belakang sekalila….
Aku: heh…opsss….sory soalan bodoh!...gelak besar sebab terasa kebodohan sendiri…huahuahua…

Wawa...terasa bodoh, tapi at least tak bodoh sombong, tak tahu tanya…betul tak…

aku dan rais di bawah kereta gue (maaf gambar backlite)

No comments:

Post a Comment