Jun 19, 2009

Logikkah?

Dalam perjalanan menuju ke Banting bersama Fairus (assignment scoop katanya), tercetus satu perbualan ilmiah yang entah di mana logikanya….hwahwa…

Aku: Aku tengok makanan kat kedai Cina nie mcm best jer kan? Tengok diaorang masak cincai jer, tapi nampak sedap..
Fairus: Bilako cakap pasal makanan nie, aku teringat zaman dulu, kenapa orang Melayu kita senang dijajah. Bayangkan makanan kita semua lemak-lemak
Zaman Portugis serang Melaka, diaorag serang time pagi
Aku: Habis tue?
Fairus: Orang Melayu pagi-pagi dah makan nasi lemak, lepas tue ngantuk, mestilah kalah, lepas tue diaorang serang time tengah ari, time tu kan waktu makan kita, tentula makanan berlemak, tentu-tentu ngantuk. Tue sebab kita kalah gak
Aku: Aáh ek...heh (dalam ketawa sinis memikirkan logikkah, ada kebenarannya gak yang pasti fakta jer takde...ekeke)

4 comments:

  1. Hazah,
    I loike your nu post!
    It makes sense a lot :)
    Haha. Nasib ako bukan peminat nasi lemak.
    So kirenye kalu Jepun serang ako time apa pong ako tetap mampu bertahan. Haha. :)

    ReplyDelete
  2. wahah, its good for u dear...ekek...nampaknya kita kena kaji semula budaya makanan orang melayu nieh..ekeeke

    ReplyDelete
  3. huh,,, macam perli jeh org berlemak haha

    ReplyDelete
  4. wahaha, takde niatpun ritzzzzzz...lemak tue penting untuk panaskan badan...hikhik

    ReplyDelete