Feb 25, 2009

main jalan belakang!

Hari ini aku dikejutkan lagi dengan beberapa perubahan yang di luar jangkaan. Apakah sebenarnya politik kerja yang sedang berlaku di ofis ini? Sungguh aku tidak faham, keputusan yang sekian lama dibuat dengan mudah ditukarkan begitu saja. Tidak sampai lima minit dimaklumkan, tiba-tiba partner rencana aku ditukarkan dengan orang lain.

Dengan mudah saja berubah. Sudahlah aku tidak tahu menahu bahwa aku dikeluarkan dari Bongkar dan ditukarkan kepada rencana Jumaat minggu lalu. Semuanya mengejut. Tup tup sekali lagi perubahan di luar jangkaan berlaku. What the heck?

Mungkin ada pihak tertentu yang menggunakan jalan belakang. Tidak berpuas hati dengan keputusan terbaru, kemudian sepantas kilat menemui bos, mengadu domba kononnya dan bercakap belakang.. Jika ini benar berlaku, bagiku tidak patut terjadi. Jujur bolehku katakan mereka yang melakukan kerja ini hanya menjaga kepentingan sendiri.

Sungguh aku tidak faham dengan politik kerja yang berlaku. Jika diluar baik, belum tentu di dalamnya baik. Hanya ini yang dapatku katakan. Kuharap segalanya ok.....!!!!!

No comments:

Post a Comment