Mar 3, 2009

kU MuLaI rAsakAn AurA TeKanAN

nampaknya azamku untuk datang awal ke pejabat musnah.....bukannya apa, pagi nie dengan jayanya aku bangun jam 11 pagi. dalam keadaan tergesa-gesa terus masuk bilik mandi melakukan aktiviti biasa dilakukan oleh insan-insan yang dikejutkan dari tidur.

tengah bersiap-siap, aku dikejutkan nada dering linkin park handfon 012 aku dengan tertera nombor telefon ofis. dalam hati aku berkata, "habislah aku, jangan editor aku call sudah," kataku dalam keadaan menggelabah.

aku terus mencapai fonku sambil mengcontrol suaraku supaya tidak kedengaran seperti suara baru bangun tidur...huhuhu...kedengaran halus suara editorku kak gee menanyakan di mana aku berada..

tanpa berselindung aku berterus-terang memberitahu bahawa aku terlewat bangun dan sedang bersiap-siap menuju ke ofis..hek...inilah padahnya tidur lambat...

sampai sahaja di ofis, aku terus meletakkan barang-barangku n menemui Kak Gee, tapi sempat juga aku mencapai sebatang pen dan buku nota, kemungkinan ada maklumat terbaru yang ingin disampaikan oleh Kak Gee.

dengan muka yang sembab aku menemui kak gee:

"rini ada apa2 ke kak gee?

Kak Gee membalas, "team rencana akan membantu Selangor untuk Page Seni yang perlu dikeluarkan setiap hari," nadanya begitu lembut sekali.

"jadi setiap seorang akan hasilkan 3 story seminggu," jelasnya lagi.

dalam hati aku, "huh, mampos aku, mcam mana la aku nak wat story seni nie, aku nie dahla tak berapa nak seni, karang jadi story lain lak," bisik hati aku.

nampaknya aku kenala mula mengenali orang-orang seni dan aktif involve dalam seni. nasib Daniel nak tunjuk ajar...

aku dah mula rasakan aura tekanan bakal melanda diri aku kerana terpaksa siapkan story rencana dua page untuk ruangan tetap setiap jumaat, dan story rencana giliran selain tiga story seni untuk page Selangor seminggu...fuh...gilalah..

harap aku dapat memenuhi piawaian yang ditetapkan, heh....

2 comments:

  1. ya...chaiyo buat diriku....
    jgn lupa aie roger2 aktiviti seni kalo ad...
    kalo sumbangkan write up dariko pun best gak...huhuhu

    ReplyDelete